Rekrytering

Förmedlare inom Sakförsäkring i Kalmar

Säkra växer och söker nu en kommunikativ, relationsskapande och affärsmässig Sakförmedlare till vårt kontor i Kalmar. Troligen är du i liknande bransch idag med försäljning av försäkringar, företagsrådgivning eller motsvarande verksamhet. Nu finns öppningen för nästa steg i din karriär.

Om Säkra

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service.

Om tjänsten

Säkra är inte som alla andra bolag i branschen. Vi söker oss gärna andra vägar för att få nya perspektiv på hur våra produkter och tjänster ska kunna utvecklas på ett modernt och spännande sätt. Detta gäller såväl produktinnehåll, arbetsmetoder och interaktion med kunder för att skapa unika kundupplevelser.

Du kommer till en organisation som alltid har kunden i åtanke och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till hela Säkras samlade kompetens vilket alltid varit navet i vår verksamhet. Detta har skapat förtroende för Säkra i över 30 år.

Din roll som Sakförmedlare innebär att du kommer att tilldelas ett antal befintliga kunder men kommer även att aktivt bearbeta nya kunder för att utveckla Sakaffären. Du kommer att ha mycket kundkontakt, främst över telefon och mail, men även fysiska möten vilket innebär en del resande.

Större delen av våra kunder är små till medelstora privatägda bolag där vi bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företag och förmögenhetsägare.

Tjänsten är på heltid med placering i Kalmar.

Vem är du?

För att trivas hos oss ska du ha stark drivkraft och en positiv inställning - där andra ser problem ser du lösningar. Du skall kunna agera snabbt, effektivt och tillförlitligt samtidigt som du alltid har våra kunders bästa för ögonen. Du tycker om att arbeta i team men har även förmågan att driva egna projekt från start till mål. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet.

Du har mångårig erfarenhet av företagsrådgivning och är väl förtrogen med företagarens vardag. Du har IFU-diplom eller motsvarande utbildning/erfarenhet. Du är strukturerad och van att arbeta med datorn som ett arbetsredskap, vi arbetar i CRM-systemet LEO. Du behärskar både svenska och engelska väl i såväl tal som skrift.

Frågor om tjänsten

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rolf Thydén, Sakförmedlare, 070-229 17 00, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller Marie-Louise Skoog, Försäljningsansvarig Sak, 070-360 00 49, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Ansökan

Skicka in CV och personligt brev till Marie-Louise Skoog Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är den 15 mars 2020.

Välkommen med din ansökan!

Säkra
Box 16247
103 24 Stockholm
  08-590 000 75
  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar drygt 60 kontor över hela Sverige som med sina drygt 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bl a Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Säkra använder kakor (cookies) på sakra.se för att samla in statistik om webbplatsen.