Rekrytering

Administratör inom Liv- och Pensionsförsäkring i Skövde

Säkra växer och söker nu en kommunikativ och relationsskapande assistent inom liv- och pensionsförsäkring till Liv-teamet i Skaraborg. Troligen är du i liknade bransch idag med försäljning av försäkringar, företagsrådgivning eller motsvarande verksamhet. Nu finns öppningen för nästa steg i din karriär. Vi sitter i helt nya lokaler centralt i Skövde.

Om Säkra

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service.

Om tjänsten

Som administratör har du mycket kundkontakt. Du kommer att administrera och hjälpa våra kunder inom liv- och pensionsförsäkringar.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Mötesförberedelser
  • Pensionssammanställningar
  • Offerter
  • Administration och arkivering
  • Löpande kontakt med kunder, kanske även ett kundansvar för mindre kunder.

Tjänsten är på heltid med placering centralt i Skövde.

Vem är du?

Vi tror att du är en strukturerad och självgående person som tycker om kundkontakt, är serviceinriktad, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete. Du bör ha god vana att arbeta i olika system och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. För att trivas hos oss ska du ha stark drivkraft och en positiv inställning - där andra ser problem ser du lösningar. Du ska kunna agera snabbt, effektivt och tillförlitligt samtidigt som du alltid har våra kunders bästa för ögonen. Du tycker om att arbeta i team men har även förmågan att driva egna projekt från start till mål. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet.

Du stimuleras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål. Du bör ha god försäkringskunskap och en grundutbildning inom liv- och pensionsförsäkring. Tidigare erfarenhet av arbete som livadministratör på förmedlarbolag är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete, en välkomnande arbetsplats och en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Säkrakoncernen anordnar löpande konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka din ansökan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Frågor om tjänsten besvaras av Per Lundqvist, tel: 0766-77 74 98

Placeringsort: Skövde
Startdatum: Omgående eller snarast möjligt

Säkra
Box 5775
114 87 Stockholm
  08-590 000 75
  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar drygt 60 kontor över hela Sverige som med sina 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bl a Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Säkra använder kakor (cookies) på sakra.se för att samla in statistik om webbplatsen.